Çarşamba

TAZE BÖRÜLCE SALATASI

Taze börülce sadece belli bir dönemde pazarda bulunan sonra aniden kaybolan, kılçıksız olur ise tadına doyamayacağınız sağlıklı mı sağlıklı bir sebze. Aslında taze fasülye ile yapılan her türlü yemek taze börülce ile de yapılabilir. Ancak ben bu sefer bol ekşili salatsını yapmayı tercih ettim.
börülce lif oranı çok yüksek olan bir sebze. Bu sebeple özellikle bağırsak sorunu yaşayanlara şiddetle tavsiye ediyorum.





Bu salatanı yapımı son derece kolay ve uğraştırmasız.
Börülceleri aynı taze fasülye ayıklar gibi ayıklıyorsunuz. İsteğe göre 2-3 yerden kırabilirsiniz. Ama bizimkiler çok taze olduğu için bütün kullanmayı tercih ettim.
ayıklayıp, yıkayıp tencereye alıyorsunuz. Üzerini geçene kadar su doldurup biraz tuz atıp haşlamaya bırakıyoruz. Yaklaşık 10-15 dakika kadar sürüyor. Börülceler yumuşayınca sıcak suyunu direkt olarak döküp soğuk suyun altına tutuyorsunuz. Bir nevi şokluyoruz. Bu sayede börülceler kahverengi olmadan yeşil yeşil kalıyorlar. Börülceler soğumaya bırakılırken kenarda kocaman bir domatesi minik minik doğruyoruz. içine 2-3 diş sarımsak doğrayıp 1/2 limon sıkıyoruz. Börülcelerin soğuduğundan emin olunca tabağa alıp üzerine 1-2 kaşık zeytinyağı ve kalan yarım limonu sıkıyoruz. Ardından domates ile börülceleri birleştiriyoruz. Salatamın üzerine daha ekşi olsun diye 2 kaşık dolusu nar eksisi döktüm. Tavsiye ederim. Oldukça lezzetli, bir okadar da sağlıklı bir salata. 
 Eğer ben zeytinyağı koymam veya az kullanırım derseniz bu salatayı zayıflama diyetinizde yeşil salata yerine rahatlıkla tüketebilirsiniz. Bu arada taze, tanesiz börülcenin negatif kalorili olduğunu söylemiş miydim :)

Afiyet olsun.
Negatif kalorili besinler yazısı için TIKLAYABİLİRSİNİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder